בוער בגליל: הפגנות אלימות בכפר כנא לאחר שצעיר נורה בידי שוטרים

    בנצי לייזרוביץ | צילום :شبكة قدس الإخبارية No Comments on בוער בגליל: הפגנות אלימות בכפר כנא לאחר שצעיר נורה בידי שוטרים
    15:00
    12.05.24
    מנחם טוקר No Comments on "למה אתם מסיעים שב"חים": בעלי האמבולנס התקשו לענות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בוער בגליל. אלפי תושבי כפר כנא שבגליל התחתון יצאו היום (שבת)  אחר הצהריים להפגנת ענק בכפר, במחאה על הריגתו של ח'יר חמדאן צעיר תושב הכפר כבן 22, שנורה היום בידי שוטרים לאחר שהתקרב אל הניידת בה נסעו ואיים עליהם בסכין.

    תקרית הירי החלה עם הגעתם של השוטרים לכפר כנא במטרה לעצור צעיר החשוד בהשלכת רימון הלם. בדרכם לביצוע המעצר התקרב חמדאן לניידת בה נסעו השוטרים – כשהוא אוחז בסכין. חמדאן ניסה לתקוף את השוטרים באמצעות כלי הנשק ולאחר שחשו מאוימים – פתחו לעברו באש.

    בסרטון הירי שהתפרסם, נראה שוטר יוצא עם אקדח שלוף מהדלת האחורית של כלי הרכב, מכוון אותו לעבר חמדאן הנסוג ויורה לעברו. לאחר מכן יוצאים מהניידת עוד שלושה שוטרים, כולם בנשקים שלופים. השוטרים גוררים את חמדאן על הקרקע ומכניסים אותו לתוך ניידת. בהמשך הועבר חמדאן לאמבולנס מד"א ומת מפצעיו בבית חולים העמק בעפולה.

    מהמחוז הצפוני במשטרה נמסר כי "האירוע מצוי בחקירת מח"ש. משטרת המחוז הצפוני תשתף פעולה באופן מלא עם מח"ש לחקירת נסיבות האירוע. כל פרסום או התבטאות אודות תפקוד השוטרים באירוע שפורסמו בשעות האחרונות לא מבטאות את עמדת המחוז הצפוני. עד לסיום ברור הנסיבות ע"י מח"ש יש לנהוג באחריות. מאחר ואלו הם פני הדברים אנו מנועים מלהתייחס לפרסומים, פניות ושאלות עד למתן ממצאים ראשוניים שיתקבלו ממח"ש".

    "בהערכת המצב שקיים מפקד המחוז, הורה ניצב זהר דביר לתגבר את כוחות המשטרה בכפר כנא בימים הקרובים במקביל ההערכות המיוחדת הורה ניצב דביר להמשיך ולקיים הידברות עם המנהיגות במגזר הערבי על מנת למנוע הפרות סדר והתפרעויות של צעירים ובמטרה לפעול להחזרת שגרת החיים ולהחזיר את תחושת הבטחון לאזרחים בכפר ובאזור הצפון".



    0 תגובות